יום רביעי, 30 ביוני 2010

Proenza Schouler

אני חייבת להודות שנתקלתי לראשונה במותג "פרואנזה שולר" יחסית לא מזמן, בגליון מרץ של ווג ארה"ב. הכתבה סקרה צילום קבוצתי של אנני ליבוביץ' בו מתועדים תשעה מעצבים צעירים ומצליחים. הקבוצה כללה את האחיות מולאווי ל-רודארטה,  רף סימונס לג'יל סאנדר, ריקרדו טיסקי לג'יוואנשי, כריסטופר ביילי לברברי, כריסטופר קיין, כריסטוף דקרנין לבלמיין ואת צמד המעצבים לבית פרואנזה שולר - לאזארו הרננדס וג'ק מקקולאו.
לא ייחסתי חשיבות מיוחדת לשם המוזר ורק כשנתקלתי פעם נוספת בגליונות ווג וטין ווג מחודש מאי וראיתי חלק מהעיצובים שלהם, נפלה עליי הסקרנות לגבי המותג הזה, שהפך להיות לאחד המדוברים ביותר לאחרונה. נראה שלאנה וינטור יש יד דבר והיא בהחלט מעולה בלזהות ולקדם מעצבים צעירים בתחילת דרכם... כל מה שצריך זה להרשים אותה. ואם אנה וינטור מתרשמת, מי אני שאגיד לא? :)
מדובר בשני מעצבים צעירים שהכירו במהלך לימודיהם בפרסונס היוקרתי בניו יורק. מקקולאו (Jack McCollough) התמחה אצל מארק ג'ייקובס והרננדס (Lazaro Hernandez) אצל מייקל קורס. ב-2002 הקימו את "פרואנזה שולר" וב-2003 הציגו את הקולקציה הראשונה שלהם. ב-2004 זכו בפרס הנחשב CFDA Vouge Fashion Fund award ומאז נראה שהצלחתם רק מרקיעה שחקים.
להבדיל מרוב המעצבים שבחרו הקיץ הזה להציג צבעים בהירים, אחד המאפיינים הבולטים של פרואנזה שולר הם הבחירה בפלטת צבעים כהה בבסיס עיצוביהם. חוץ מזה, פרואנזה שולר זוכים להערכה רבה הודות לאיכות התפירה הגבוהה ולגזרות המינימליסטיות יחסית שהם מעצבים וכל אלה יחדיו יוצרים קולקציות מוצלחות ומודרניות בעלות אמירה ייחודית.

מתוך קולקציית קיץ 2010:












מתוך קולקציית חורף 2011:












ומתוך קולקציית הריזורט לקיץ 2011:












עם קולקציות כאלה מוצלחות אני בטוחה שפרואנזה שולר יצליחו להמשיך ולשמור על מעמדם המתהווה כחביבי אושיות האופנה למיניהם ולהפתיע עם עיצובים לבישים ומעניינים. התמונות לקוחות מכאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה