יום שני, 27 בספטמבר 2010

...Before





הימים עוברים במהירות מפתיעה והמעבר שלי לירושלים (ואיתו תחילת הלימודים בבצלאל) מתקרב בצעדי ענק. בחודש האחרון התרכזתי בלהספיק לעשות כמה שיותר דברים וסידורים אחרונים, ונראה שעכשיו הלחץ שלי מתחיל לעלות  ואני מגלגלת בראשי את גודל השינוי שחיי הולכים לעבור. בשנתיים האחרונות - ונכון לכתיבת שורות אלה - גרתי בבית הוריי, מה שהיה נוח ונעים מצד אחד, אבל סך הכל הרגשתי שאני עומדת במקום ושהשהייה שלי במקום מרוחק אי-שם בדרום מתמשכת יתר על המידה. עכשיו, במבט לאחור אני שמחה שהכל הסתדר בתבנית המסויימת הזו ושלמה עם זה.
סורי אם הפוסט הזה קצת מבלבל אתכם ולא בהיר במידה הרצוייה... אניווי, האיור הזה הוא הראשון שעשיתי בטכניקה המשולבת של צבעי-מים ודיו ולמרות שהוא היה די נסיוני הוא מזכיר לי למה בעצם אני כ"כ נהנית לצייר - הרעיון מהראש רוקם עור וגידים ותמיד, אבל תמיד, זה הולך ומשתפר. לאחרונה אני מנסה לצייר בסגנון קצת פחות מעובד ומדוייק. אולי בהזדמנות אחלוק כאן חלק מהסקצ'ים האלה. 

יום שבת, 25 בספטמבר 2010

וואו

בדרך כלל איני נוהגת לסקר תצוגות משבועות האופנה השונים כאן בבלוג, וזאת משום שאני בטוחה לגמרי שיש כאלה שעושים את זה הרבה יותר טוב ממה שאני אוכל לעשות וגם כי אין לי את מלוא הריכוז (והזמן) לשבת ולצפות בכל תצוגה בזמן אמת. כל זה לא אומר שאיני עוקבת אחרי הבאזז המדבק שיש סביב שבועות האופנה ולא מעודכנת במה שהולך. למרות שאני מוכרחה להודות שכמעט תמיד אני עוברת רק על התצוגות של המעצבים האהובים עליי ולא פעם מפספסת מעצבים לא מוכרים שדופקים שואו מדהים.
הפעם אני רוצה לחרוג מהמנהג שלי ולשתף אתכם בהתלהבות שלי ממעצבת אחת מאוד מוכשרת, שבעיניי בלטה יותר מכל המעצבים האחרים. הלוא היא מארי קטרנזו (Mary Katrantzou). בגללה אפילו טרחתי לשם שינוי לקרוא את הפריוויו של הקולקציה בסטייל.קום.
אפשר לומר שהתאהבתי. הקולקציה שלה פשוט מדהימה:
























אפשר לראות שהקונספט המרכזי של הקולקציה הינו עיצוב פנים, לרבות דגש על ריהוט וסילואטים מפוסלים הלקוחים מעולם האדריכלות. הקולקציה הזו הזכירה לי מעט קולקציה אחרת, של ג'רמי סקוט מלפני כשנתיים, אם כי קטרנזו לקחה כמה צעדים קדימה את מקורות ההשראה שלה והצליחה לייצור את האפקט המדובר "לשים את החדר על האישה, במקום את האישה בתוך החדר", שזה לפי הדיווחים היה הרעיון שעומד מאחורי הקולקצייה. אומנם בעבר נעשו כבר קולקציות שהושפעו מהאסתטיקה של עיצוב הפנים אך נראה שאף אחד לא חשב קודם (או שלא הצליח) על לייצור דיאלוג כ"כ מובהק ומלוטש בין עיצוב האופנה לבין עולם האדריכלות ועיצוב הפנים. לא היה פריט שלא אהבתי בקולקצייה הזו, אם כי את החצאיות העומדות בעלות צורת "מנורת אהיל" הייתי משאירה לליידי גאגא, ולא מעיזה ללבוש.
קטרנזו, שהיא אגב יווניה במקור ובוגרת סנטרל סנט מרטין, השתמשה בהדפסים גרפיים בעלי צבעוניות מגוונת של צילומי עיצוב פנים משנות ה-70 וריככה את כל המראה הפיסולי והמעוצב הזה בגזרות נשיות ומחמיאות. להשלמת המראה הכולל, קטרנזו השתמשה בשרשראות מסיביות בעלות נוכחות (Statement necklace) שגם הן מעוצבות בצורות חפצים שונים לבית - כמו פמוטי נרות, ובכך הדגישה את אפקט "החדר בתוך האישה" ומיקדה את תשומת הלב בתמונה הכוללת.
בעיניי, הקולקציה שלה התעלתה מעל כל האחרות משבוע האופנה הלונדוני ומסקרן אותי לדעת אם אלה שיבואו אחריה יהיו ייחודיות ומגובשות באותה מידה.

התמונות צולמו ע"י Christopher James ולקוחות מכאן.

יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

קצת מאילת




















בתמונות: שמלה - מנגו, סנדלים - זארה, חגורה - קאלה, בגד-ים - גוטקס.


תיכננתי לצלם באילת הרבה יותר תמונות ממה שיצא בפועל, אבל ברגע שכף רגלי דרכה על המרצפות הלוהטות - שכחתי מזה לגמרי והתמקדתי רק באיך לנצל את כל מה שיש לאילת להציע. מלבד שחייה אינטנסיבית בים/בריכה הספקתי לערוך שופינג אינטנסיבי לא פחות שכלל נעליים, ספרים, גרביים וגרביונים וגם אספקת מלאי שנתית של מוצרי טיפוח מל'אוקסיטאן.
התמונה האחרונה צולמה ביום האחרון של החופשה, בחוף הנסיכה (שהוא החוף הכי טוב באילת - אם תשאלו אותי) ואם התמונה נראית לכם סגרירית אז לא טעיתם. למרבה ההפתעה אותו יום היה סתווי ביותר ואת הגשם הראשון שלי העונה זכיתי לחוות כשאני שוחה בים. כמה אירוני.

מאחלת לכם חג סוכות שמח וסופ"ש נהדר!

יום שבת, 18 בספטמבר 2010

Holiday





הכל כבר ארוז לקראת הנסיעה לאילת מחר עם המשפחה. שמש, ים, אוירה טובה ותחושה של נופש... זה בדיוק מה שאני צריכה בשביל להתחיל את השנה הזו ברגל ימין. אה, וגם בגדי-ים חדשים, שאת קנייתם דחיתי כל הקיץ הזה עד שהביקיני הנוכחי שלי התחיל להראות סימני התפוררות מובהקים וידעתי שגורלי נחרץ. אז התמודדתי עם המשימה של "לקנות בגד ים חדש" בגבורה ואפילו הפתעתי את עצמי מהמהירות בה מדדתי-שילמתי-ברחתי. העיקר שזה כבר מאחורי ושלמרבה הפלא מצאתי בגדי-ים שמצאו חן בעיניי.
מקווה שהיה לכם צום קל ושבוע מוצלח שיהיה:)

יום שישי, 17 בספטמבר 2010

Red wine








בתמונות: תיק - זארה, שרשראות - פול אנד בר.


זה התיק החדש שלי שהצטרף לאוסף השבוע. למעשה הצבע האדום שלו הוא לא כ"כ בוהק אלא יותר בורדו-יין והוא בדיוק זריקת הצבע שהייתי צריכה לחורף הקרוב במלתחה שלי. לא נכנסתי לזארה המון זמן, בעיקר כי אני לא רוצה להתבאס על זה שאין לי עכשיו אפשרות לקנות מה שבא לי (וחייבת להמשיך לשנן לעצמי לחסוך).
אחרי סיבוב שלם של סקירת קולקציית החורף, מצאתי את הדובדבן הזה בדיוק בכניסה וידעתי שאני לא אצא משם בלעדיו. חברה שליוותה אותי לא היתה ממש אוהדת לגבי הקנייה, וציינה שוב ושוב שהתיק הזה מתאים לזקנות. טוב, זה לא חדש שיש לי משיכה לתיקים עם שיק רטרו מאשר תיקים בעיצוב יותר עכשווי. אני בטוחה שהתיק הזה יכול לשדרג כל מראה וכמובן שאפשר לייצור בעזרתו כמה אאוטפיטים שנעים בין ה"דודה שיק" לבין מראה יותר צעיר - השאלה מה יבוא לי. בקרוב פוסט יותר מפורט לגביי הסוגייה הזו. עד אז - סופ"ש רגוע וצום קל לצמים שביניכם:)

יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

Russian dolls







































מתוך גליון אוקטובר הקרוב של Vogue UK. למרות שהצילומים יחסית פשוטים בהשוואה ל"הלך רוח" הרגיל של טים ווקר, והסט מושקע פחות מבדרך כלל - עדיין אפשר לזהות את הסגנון הייחודי שלו מהתמונה הראשונה. תמיד היתה לי חולשה לצילומים של טים ווקר ואני אישית הרבה יותר אוהבת את הסגנון שלו מאשר, נניח, של סטיבן מייזל. אם גם אתם חובבים של טים ווקר לפחות כמוני, ועדיין לא יצא לכם לצפות בראיון שלו משנה שעברה - אז מומלץ ביותר.

התמונות מהאודיטוריאל מכאן.

יום שני, 13 בספטמבר 2010

לא מאוחר מדי

מאיך שאני מכירה את עצמי - אני עוד אתגעגע לקיץ, לכן לא נראה לי שתראו פה בבלוג אאוטפיטים סתויים בחודש הקרוב (עד שאני אעבור לירושלים...). מבחינת המלתחה אני לגמרי מוכנה לקבל את בוא החורף, משום שהשכלתי לקנות פריטי מפתח חורפיים בסיילים של הקיץ והחורף האחרון, רק שהם ייאלצו לחכות בסבלנות עוד זמן-מה. חוץ מזה, שעדיין חם, השמש מסנוורת כתמיד והחודש הזה אני בחופש. שלושת אלה הם התירוצים שלי להתלבש הכי קייצי שאפשר ולהציג את האוברול הפרחוני הזה שתפרתי באמצע הקיץ ומשום מה עדיין לא הופיע פה. חייבים לתקן את העוול:)
השנה למרות שהחנויות היו מוצפות באוברולים פרחונים מכל סוג וצבע, אני לא מצאתי את עצמי בכל המבחר הזה והיה קשה לי למצוא את האוברול המושלם, מה גם שרציתי לנסות את כוחי ולתפור אחד בעצמי. התוצאה לפניכם:














בתמונות: אוברול - אני תפרתי, חגורה - מנגו, מוקסינים - זארה, צמידים - קסטרו, תיק - של אמא.

שבוע מקסים!

יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

ברכות לחג





כמדי שנה, אני עומלת על הכנת איגרות ברכה. כמה שזה אולי נשמע מיושן, זה עדיין כיף גדול להכין אותן ועוד יותר נחמד לחלק את מה שהכנתי לחבריי היקרים ולראות את הפנים המופתעים שלהם, שעה שהם מקבלים את הברכות. אני אישית מאוד נהנית מעצם ההכנה של האיגרות וכתיבת האיחולים, למרות שאני יודעת שלרוב אני לא אקבל בחזרה ברכה כתובה (ואני גם לא מצפה לכך) אלא איחול בעל פה. אני כמעט ולא מכירה אנשים שטורחים לקנות ברכות ולשלוח אותן, שלא לדבר על להכין אותן לבד. בעידן בו הכל נעשה דרך המחשב, הרבה פעמים הייחודיות של הברכה מאבדת את עצמה - בטח כשמתייגים אותך בברכה קבוצתית בפייסבוק. למרות שמצד שני זה פתרון טוב לכל אלה שיש להם מחסור בזמן ואפילו כתיבת האסמסים לא באה בחשבון.
השנה באופן מפתיע התפנה לי המון זמן חופשי אז הקדשתי למסורת הזאת כמה שעות טובות, אפילו שאת רוב הברכות איאלץ לחלק דווקא כמה ימים אחרי החג. בזמן העשייה, חשבתי לעצמי על השנה החולפת ועל כל החוויות שעברתי במהלכה. הגעתי למסקנה המפתיעה שהשגתי לפחות שלוש מטרות שהצבתי לעצמי ושאני יכולה לסמן וי על כמה וכמה יעדים. זה נפלא להרגיש את התחושה הזאת שהצלחת להשיג חלק ניכר מהיעדים שהצבת לעצמך גם אם לא את כולם.
וזאת ההזדמנות לאחל מכל הלב לקוראי הבלוג, אלה שקוראים בקביעות וגם כאלה שרק מסתכלים על התמונות, אלה שמגיבים וגם אלה שלא, כאלה שאוהבים וגם לכאלה שפחות - שתהיה לכם שנה טובה ומדהימה, מלאה בהנאות וחוויות מוצלחות. שנה בה תגשימו מטרות ותעמדו ביעדים שתציבו לעצמכם וכמובן - שלא תשכחו לחייך בדרך. חג שמח לכולכם:)

יום שבת, 4 בספטמבר 2010

"לא ידעתי מה לקנות..."





























"...אז קניתי כל מה שהיה בחנות." או שככה זה לפחות נראה. מכל הפקות האופנה במגזינים לחורף הקרוב שיצא לי לראות לאחרונה, בעיניי "Going Places" זו ההפקה שהכי בלטה ביצירתיות שלה.
מעבר לכמות ההיסטרית של הפריטים בכל סט, אפשר לראות במבט שני, שבכל הבלאגן הזה נשמר איזשהו סדר מסויים. נראה שהרעיון היה לייצור מעין "עומס מסודר" ולהוציא חלק מהפריטים מהקשרם. חוץ מזה, העובדה שלשם שינוי לא ניתן לראות בשום סט פפיון צמרי לצוואר מבית מיו מיו מאוד מרעננת.

ההפקה צולמה ע"י מארק סגל (Mark Segal) עבור ה- NY Times T Magazine ועל הסטייל ההורס אחראי דייויד ואנדוול (David Vandewal).

יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

אירוע בלוגריות בקום איל פו



























בתמונות: תמרשרונהמיראלשני וספי.

ביום שני האחרון הזדמן לי להגיע לקום איל פו, לפרזנטציה של קולקציית האאקססוריז שלהם לחורף הקרוב ולהכיר לראשונה פנים מול פנים בלוגריות אחרות. היה תענוג לראות (ולשמוע) את הבנות האחרות אותן הכרתי רק דרך הבלוגים שלהן.
הבוטיק עצמו שידר יוקרתיות ואיכות והמחירים כמובן בהתאם. היו פריטים בודדים שמצאו חן בעיני בצורה יוצאת דופן, אך סך הכל הבנתי שהקולקציה לא מיועדת לי - כנראה בגלל התמחור הגבוה. אני מאמינה שאפשר להתלבש ולהיראות  יוקרתית בלי להוציא על זה סכומי עתק, שלא לדבר על זה ש"חיי הסטודנט" נמצאים להם מעבר לפינה כך שהמוד שלי יותר בכיוון של איך לחסוך/לא לבזבז הון תועפות על בגדים.
נשים שמוכנות להשקיע סכומים גבוהים בפריט בודד ואיכותי ולא למקסם את הקנייה לכמה שיותר פריטים יוכלו למצוא בקום איל פו תמורה הולמת ועיצוב אלגנטי אך חדשני. הכל עניין של השקפה. שני פריטים שאהבתי במיוחד: מגפון ירוק עם חיתוכי לייזר ושריכה מקדימה (תמונה רביעית) ושכמייה סרוגה בטקסטורה מעניינת שמיד משכה את תשומת ליבי (תמונה שלישית).

סופ"ש נהדר לכולם!